تبلیغات هوش مصنوعی و مزایا و چالش هایی که باید بدانید
نوشته شده توسط : گل نسیم

نکته جالب: در میان بازاریابان مستقر در ایالات متحده که ما نظرسنجی کردیم ، 50 درصد از آنها از هوش مصنوعی برای کمپین های خود استفاده می کنند.

از آنجایی که بیشتر بازاریابان از هوش مصنوعی (AI) استفاده می کنند. و آن را در استراتژی های بازاریابی خود ادغام می کنند، احتمالا تعجب می کنید که آیا وقت آن است که شما به کار هوش مصنوعی بپردازید.

آیا باید از هوش مصنوعی برای تبلیغات دیجیتالی خود استفاده کنید؟

این مقاله می تواند به این سوال برای بازاریاب هایی مانند شما که در نظر دارند. از تبلیغات هوش مصنوعی استفاده کنند، پاسخ می دهد. در مورد این موضوعات بحث خواهیم کرد:

  • مزایای هوش مصنوعی درتبلیغات گوگل ادز
  • چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
  • چگونه از هوش مصنوعی در تبلیغات استفاده می شود؟

مزایای هوش مصنوعی در تبلیغات

مزایای هوش مصنوعی در تبلیغات

هوش مصنوعی مزایای زیادی را برای مشاغل فراهم می کند. هنگامی که در تبلیغات استفاده می شود، هوش مصنوعی به شما امکان می دهد از این مزایا لذت ببرید:

  • هدف گذاری تبلیغات بهبود یافته
  • تجزیه و تحلیل عملکرد تبلیغات سریعتر
  • کمپین های تبلیغاتی بهینه شده

بیایید هر کدام را مرور کنیم:

هدف گذاری تبلیغات بهبود یافته

آیا می خواهید تبلیغات گوگل ادز  شما به مخاطب مناسب برسد؟ بهبود هدف گذاری تبلیغات یکی از مزایای استفاده از تبلیغات هوش مصنوعی است.

الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند عملکرد تبلیغات دیجیتال شما را تجزیه و تحلیل کنند. و مکان های تبلیغات و پیشنهادات را تغییر دهند. در نتیجه، شما با تبلیغات مرتبط با آنها به مخاطبان هدف خود می رسید.

آیا نیاز به قانع کننده بیشتری دارید؟ در یک نظرسنجی که در میان بازاریابان در ایالات متحده، بریتانیا، هند و کانادا انجام شد، 47 درصد گفتند که به هوش مصنوعی در هدف یابی تبلیغات اعتماد دارند.

تجزیه و تحلیل عملکرد سریع تر تبلیغات

در میان بازاریاب های مستقر در ایالات متحده که مورد بررسی قرار دادیم، تجزیه و تحلیل داده ها، بیشترین مورد استفاده برای هوش مصنوعی در بازاریابی است.

با الگوریتم های یادگیری ماشینی که قادر به تجزیه و تحلیل سریع عملکرد کمپین های تبلیغاتی شما هستند، می توانید هنگام توسعه کمپین های تبلیغاتی بعدی خود تصمیمات آگاهانه بگیرید. تجزیه و تحلیل عملکرد تبلیغات سریعتر همچنین به شما امکان می دهد در صورت نیاز استراتژی های تبلیغاتی خود را تغییر دهید.

کمپین های تبلیغاتی بهینه شده

کدام کانال های تبلیغاتی منجر به نتایج می شوند؟اگر در کانال های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین یا اینستاگرام تبلیغ می کنید، چه نوع تبلیغاتی برای مخاطبان شما جذاب است؟

الگوریتم های آن می توانند مقادیر زیادی از داده های عملکرد تبلیغات را تجزیه و تحلیل کنند و به این سوالات و موارد دیگر پاسخ دهند تا بتوانید کمپین های تبلیغاتی خود را بهینه کنید.

همچنین می تواند نمودارهایی ایجاد کند که عملکرد کمپین تبلیغاتی شما را گزارش دهد و ارزیابی هایی را به شما دهد که شما را قادر سازد تا استراتژی ها و کمپین های خود را بهبود ببخشید. در نتیجه موجباب بازگشت سرمایه (ROI) شما نیز افزایش می یابد.

چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات

اکنون که مزایای استفاده از آن در تبلیغات را مرور کردیم، بیایید چالش های بالقوه ای را که هنگام استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات با آن مواجه خواهید بود را مرور کنیم:

  • حریم خصوصی داده ها
  • نگرانی از جانبداری و محتوای نادرست
  • دریافت تاییدیه مدیریت برای استفاده از آن

بیایید به هر کدام بپردازیم:

حریم خصوصی داده ها

هنگام بحث در مورد هوش مصنوعی، اجتناب ناپذیر است که در مورد حریم خصوصی داده ها صحبت نکنید. به این دلیل که آن می تواند داده های کمپین تبلیغاتی را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کند.

کسب وکارها باید اقدامات احتیاطی بیشتری را انجام دهند، زیرا سیستم های آن ممکن است به طور ناخواسته اطلاعات حساس مشتری را جمع آوری کنند. اطمینان حاصل کنید که داده های کمپین تبلیغاتی را به صورت اخلاقی جمع آوری ، استفاده و محافظت می کنید.

نگرانی از جهت گیری ها و داده های نادرست

چالش دیگر تبلیغات هوش مصنوعی، تعصبات و داده های نادرست است. آیا داده های تبلیغاتی شما نشان دهنده همه گروه های مختلف مشتریان و تجربه های آنهاست؟ آیا صحت داده های کمپین تبلیغاتی خود را تأیید می کنید؟

بازاریابان باید به این سؤالات بپردازند و اطمینان حاصل کنند که از داده های دقیق و متناسبی که نشان دهنده گروه های مختلف است استفاده می کنند. به هر حال، سیستم های آن می توانند به اندازه داده ها و آموزش هایشان خوب باشند.

علاوه بر این، درک نحوه عملکرد الگوریتم ها می تواند به بازاریابان کمک کند تا سوگیری های احتمالی در مدل های تبلیغاتی هوش مصنوعی خود را شناسایی کنند و در تصمیم گیری های خود عینی باقی بمانند.

دریافت تاییدیه مدیریت برای استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات

نشان دادن اینکه چگونه تبلیغات هوش مصنوعی به نتیجه کسب و کار کمک می کند ممکن است چندان ساده نباشد. در نتیجه، بازاریابان با چالش نشان دادن ارزشی که سرمایه گذاری های تبلیغاتی هوش مصنوعی می تواند برای کسب وکار به ارمغان بیاورد، مواجه می شوند.

خوشبختانه، ابزارهایی مانند پلتفرم اختصاصی ما با هوش مصنوعی IBM Watson، MarketingCloudFX، می توانند بازگشت سرمایه شما را از منابع آنلاین و حتی آفلاین ردیابی کنند تا بتوانید نتایج خود را به تلاش های تبلیغاتی خود نسبت دهید.

علاوه بر این، افراد مختلف نگرش متفاوتی نسبت به هوش مصنوعی دارند. ممکن است تیم های مدیریتی نسبت به مسائل اخلاقی آن محتاط باشند، بنابراین بازاریابان باید به مدیریت اطمینان دهند که از تبلیغات هوش مصنوعی به صورت اخلاقی استفاده خواهند کرد.

بازاریابان همچنین باید فرآیندهایی برای نظارت سیستم های هوش مصنوعی شرکت و محافظت از داده های مشتری برای جلوگیری از نقض را نیز داشته باشند.

چگونه از هوش مصنوعی در تبلیغات استفاده می شود؟

چگونه از هوش مصنوعی در تبلیغات استفاده می شود؟

32 درصد از بازاریابان در سراسر جهان

از آن با اتوماسیون بازاریابی برای تبلیغات پولی و شخصی سازی استفاده کنید.

هوش مصنوعی موارد استفاده مختلفی برای تبلیغات دارد. اگر می خواهید از مزایای آن بهره مند شوید، در اینجا موارد استفاده وجود دارد:

  • تقسیم بندی مخاطب
  • قرار دادن آگهی
  • بهینه سازی کمپین تبلیغاتی
  • تبلیغات تعاملی
  • شخصی سازی

بیایید هر مورد استفاده را مورد بحث قرار دهیم:

1-تقسیم بندی مخاطب

می توانید از یادگیری ماشینی برای مشاهده رفتار مخاطبان خود نسبت به تبلیغاتی که اجرا می کنید استفاده کنید. سپس، هوش مصنوعی می تواند اطلاعات جمعیتی و الگوهای آن ها را برای شناسایی و بخش بندی مخاطبان شما بررسی کند.

با کمک هوش مصنوعی، می توانید تبلیغات مرتبط تری برای بخش های مختلف مخاطب خود ایجاد کنید.

2-قرار دادن آگهی

پلتفرم های تبلیغاتی برنامه ای معمولاً از هوش مصنوعی برای مدیریت خرید، فروش و قرار دادن آگهی بهمزمان استفاده می کنند. از این رو، باید الگوریتم های هوش مصنوعی را که بر هزینه و محل تبلیغات شما تأثیر می گذارد، را درک کنید.

به این ترتیب، می توانید سؤال کنید و درباره نحوه بهینه سازی استراتژی های تبلیغاتی خود با ارائه دهنده خود صحبت کنید.

3-بهینه سازی کمپین تبلیغاتی

بهینه سازی کمپین تبلیغاتی

یکی دیگر از موارد استفاده مفید از هوش مصنوعی در تبلیغات، بهینه سازی کمپین تبلیغاتی است. الگوریتم های یادگیری ماشینی می توانند عملکرد تبلیغات شما را در پلتفرم های مختلف تبلیغاتی ارزیابی کنند. سپس می تواند توصیه هایی در مورد بهینه سازی کمپین شما برای ارائه نتایج بهتر ارائه دهد.

4-تبلیغات تعاملی

بازاریابی تعاملی یک راه عالی برای جذب مخاطب و ارائه یک تجربه لذت بخش برای مشتری است. شما می توانید از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای بهینه سازی استراتژی تبلیغاتی تعاملی خود استفاده کنید.

هوش مصنوعی با داشتن توانایی جمع آوری و تجزیه و تحلیل رفتار و تعامل مخاطبان با تبلیغات و وب سایت شما، می تواند تبلیغات تعاملی را شناسایی کند که بهترین کارایی را برای آنها دارد.

5-شخصی سازی

هوش مصنوعی می تواند داده های مشتری و تعاملات شما با کسب و کار شما را تجزیه و تحلیل کند تا بتوانید تبلیغات مرتبط و شخصی سازی شده را برای آنها ارائه دهید. در نتیجه، آنها احتمالاً با تجارت شما درگیر خواهند شد. به هر حال، 72 درصد از مشتریان می گویند که فقط با پیام های شخصی درگیر هستند.

آیا برای استفاده از هوش مصنوعی در تلاش های تبلیغاتی خود آماده اید؟

هوش مصنوعی زمانی که به طور اخلاقی استفاده شود و به درستی تنظیم شود، می تواند به تلاش های تبلیغاتی شما کمک کند. اگر می خواهید از هوش مصنوعی برای بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی خود استفاده کنید، باشرکت طراحی سایت و برنامه نویسی آرماناوب همکاری کنید.

هزینه تبلیغات گوگل ادز





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: